Go Canucks Go!!!

21 november 2021 - Vancouver, Canada

Vandaag was onze eerste echte dag in Canada en dat bracht een hoop indrukken met zich mee. Perfecte reden dus om een blog bij te houden om later terug te lezen en het thuisfront te updaten. Vancouver is een stad met niet perse heel veel bezienswaardigheden, maar wel een hoop te beleven. De mensen zijn super vriendelijk en vertellen met trots over hun land.

We begonnen de dag met een klein ferry bootje die ons naar Granville Island bracht. Op dit eiland is een overdekte markt met allemaal hippe eettentjes. Buiten de markt zijn kunstwinkeltjes waar achterin de winkel producten worden gemaakt (pottenbakken, glas blazen, bier brouwen etc.) en het voorin de winkel wordt verkocht. We hebben ons hier makkelijk de hele ochtend vermaakt.

WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.20 (3)

WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.21 (5)

Na een koffietje namen we de ferry terug naar het vaste land en liepen we naar Stanley park. Dit is het stadspark van Vancouver en we verwachtten een schattig parkje met gemaaid gras, een beekje en hier en daar een boom. Niets was minder waar. Toen we het park in liepen kwamen we namelijk een bord tegen met ‘Pas op voor wilde Cayotes’. Blijkbaar was dit park een bos van 114 vierkante kilometer. In het park zijn we gelopen naar ‘Beaver lake’ waar we helaas geen bevers hebben gezien maar wel een mooi uitzicht. De mist rond de boomtoppen en de herfstkleuren op de voorgrond creeërde een mooi mysterieus plaatje. Verderop in het park vonden we totempalen van de inheemse bevolking.

WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.23WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.21

Aan het einde van de wandeling werden we verrast door een prachtig uitzich op de skyline van Vancouver. De zon ging net onder waardoor de gebouwen schitterend in het licht stonden.

WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.22 (3)

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.59.04

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.58.58

Voor het avondprogramma hadden we een spectaculair cadeau gekregen van onze ouders: een ijshockey wedstrijd in de Rogers Arena! Met troep uit de fanshop, een hotdog en bier zaten we helemaal klaar om de Canucks uit Vancouver aan te moedigen tegen de Jets uit Winnipeg. Er werd gezorgd dat je je geen moment zat te vervelen want zodra de wedstrijd ook maar even stil lag werd er opzwepende muziek gedraaid met een heuze lichtshow. De sport zelf ging ook nog eens super snel en met redelijk wat agressie. De spelers waren zodanig aan het knokken dat ze bij voetbal geluk zouden hebben met een seizoensschorsing, maar hier kregen ze 2 minuten straf. Het publiek van de twee teams konden overigens wel gemoedelijk naast elkaar zitten. Op internet hadden we gevonden dat de Jets de afgelopen 10 wedstrijden hadden gewonnen dus het was een extra groot feest dat de Canucks nu met 3-2 hebben gewonnen!

WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.19 (3)

WhatsApp Image 2021-11-21 at 08.02.23 (1)

Vermoeid maar voldaan zijn we naar bed gegaan en keken we nog even naar de stappenteller. Die stond op 34.000. Zoals onze vader zou zeggen: je sjouwt je het rambam in zo’n stad!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sipko Mülder:
    21 november 2021
    Cayotes zijn toch wolven? In een stadspark? Bijzonder! En wat een leuke foto's van dat ijshockey!