Vancouver Island touren

20 december 2021 - Nanaimo, Canada

Vandaag verlieten we het gezellige Victoria om de rest van Vancouver Island te ontdekken. We begonnen met een korte trip naar Duncan. Dit is een stadje met maar liefst 40 totempalen verspreid door het centrum. We volgden de gele voetjes die op de grond getekend stonden zodat we langs alle palen kwamen. Bij elke paal stond ook een bordje met uitleg over de symbologie en mythologische verhalen. Wat wij vooral fascinerend vonden aan de Indianen cultuur is hoe goed ze hun best doen om in harmonie met de natuur te leven.

WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.23WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.58WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.52

Het volgende dorpje op de route was Chemainus. Ook hier volgden we de gele voetjes op de grond, maar deze keer niet langs totempalen maar langs muurschilderingen. Op elke hoek van de straat stond een gigantisch kunstwerk op de muur geschilderd die de geschiedenis van het dorpje vertelde. Vooral houthakken speelde hierin een grote rol. We aten een lekker soepje als lunch en stapten toen weer in de auto.

WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.22WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.23 (1)WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.29 (1)

De middag spendeerden we voor de laatste keer deze reis in de natuur. We gingen namelijk naar Cathedral grove. Dit is een bos waarin de bomen het formaat van een kathedraal hebben!! De bomen waren inderdaad gigantisch, in zowel de breedte als lengte. We hebben ze zelfs even geknuffeld, maar je hebt zeker tien mensen nodig om zo’n boom echt te kunnen omhelzen.

WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.30.01WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.51 (1)WhatsApp Image 2021-12-11 at 06.29.51

Onze accommodatie lag in Nanaimo. Dit is een leuk havenstadje maar toen wij er aankwamen regende het pijpenstelen. We hebben wat gegeten maar zagen daardoor niet veel van de bruis die er normaal is. Ook zagen we dat een deel van de boottochten naar het vaste land waren geannuleerd. Hopelijk gaat onze boot morgen nog wel!