Dag 2 in Vancouver

21 november 2021 - Vancouver, Canada

Onze tweede dag in Vancouver beginnen we in China town! Midden in de grote stad bevind je je opeens in een rustige tuin die volledig is ingericht volgens Chinese filosofische principes. Er werken super lieve oude mannetjes die graag meer vertellen over de chineze cultuur en thee.  Ook buiten de tuin was het leuk om even rond te wandelen door China town. De restaurantjes en winkeltjes gaven echt even het gevoel dat we in China waren. We hebben ook heerlijk en goedkope noedelssoep en eend gegeten met een theetje.

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.59.00

Ook hebben we gemerkt dat het oosten van dowtown Vancouver stikt van de junkies. Overal waar we keken zagen we wel iemand die helemaal de weg kwijt was. Blijkbaar is er in Vancouver een super tolerant drugsbeleid en sterven er meer mensen aan overdoses dan aan covid. Heftig om te zien.

Na de lunch namen we de bus naar Lynn valey. Hier hangt midden in het bos een ‘suspension bridge’, zo’n wiebelige hangbrug. Vanaf hier hebben we een wandeling gemaakt en zagen we een meertje met een hele bijzonder intense groene kleur (30 foot lake).

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.58.28

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.58.58 (2)

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.58.59

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.59.05

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.59.15

WhatsApp Image 2021-11-21 at 07.59.11

Vancouver staat op culinair gebied bekend om de sushi dus hebben we in de avond een betaalbare sushitent opgezocht. We hadden sushi met krab, zalm, schelpdiertjes en mango. Het was heerlijk!! We zijn de avond geëindigd met een Canadees biertje in de pub maar ook lekker op tijd naar bed gegaan.

1. Ellen nettekoven:
    21 november 2021
    Zo kort pas in Canada en al zoveel mooie indrukken. Ik heb al eerder begrepen dat de bevolking inderdaad vriendelijk is en hun land graag ‘showen’
  2. Sipko Mülder:
    21 november 2021
    Superleuk verhaal. Ja in Canada is cannabis volledig gelegaliseerd. En wat een spannende brug!
  3. Mireille:
    21 november 2021
    Indrukwekkend wat jullie allemaal doen en zien 😘