Vol Vol Vol

20 december 2021 - Vancouver, Canada

We gingen gisteren slapen toen het keihard regende. Gelukkig werden we vandaag wakker met een blauwe lucht en een zonnetje. We konden daarom Nanaimo toch nog op een veel gezelligere manier meemaken.

Heel Canada kent Nanaimo door het toetje: de Nanaimo bar. Buiten Canada schijnt dit ook redelijk bekend te zijn en wij waren erg benieuwd. We probeerden hem uit in een leuk ontbijtrestaurantje nadat we de eggs benny hadden genomen. De reep bestond uit een kokoslaagje, een dikke laag room en een laag ganache op de bovenkant. Hij was erg lekker maar ook heel erg machtig. Ik was bomvol.

IMG-2684IMG-2682

Na het ontbijt liepen we een beetje door het stadje en langs de haven. We spotten nog wildleven, namelijk een grote dikke zee-otter. De winkeltjes waren allemaal erg hip en ik kocht een boekje over hoe je Britisch Columbia moet overleven (dat is nogal moeilijk). In de haven keken we naar watervliegtuigen die opstegen vanaf het water.

IMG-2704IMG-2691

We maakten nog een korte wandeling door een parkje langs de oceaan voordat we richting de boot naar Vancouver gingen. Deze binnenlandse overtocht was een stuk drukker dan de vorige ferry. De machtige Nanaimo bar was eindelijk een beetje gezakt dus was het alweer tijd voor de volgende vette hap: poutine. We vonden dat we dit nog een keer moesten eten voor we Canada konden verlaten.

IMG-2710IMG-2709

In Vancouver was het tijd om ons geliefde koekblik weer in te leveren bij de autoverhuur. Hij was ontzettend vies, had een ster in de voorruit en misschien was het hele onderstel kapot, dus dit was nog wel een beetje spannend. Gelukkig hebben we hier niks van gehoord! Daar zijn we goed mee weggekomen.

Onze laatste avond in Canada was aangebroken dus besloten we nog maximaal te genieten met een goed diner. We hadden een lekker restaurant uitgezocht waar Duco een stuk vis nam en ik een pasta met garnalen. Ook een biertje mocht niet ontbreken. Voor de derde keer vandaag zat ik bomvol. We hebben daarom nog een lange avondwandeling gemaakt door Vancouver. Na alle natuur vonden we het ook weer erg leuk om ons in de drukte van zo’n metropool te begeven.