Let the roadtrip begin!

22 november 2021 - Whistler, Canada

Vanaf vandaag hebben we een auto gehuurd dus kan het rondreizen echt beginnen. Het is een goede nieuwe auto maar vergeleken met de grote Canadese wagens is het een klein koekblikje. Onze eerste bestemming: Deep Cove. Dit is een schattig buurtje aan een baai met een haven. Men zegt dat je hier de beste donuts van Vancouver kan halen dus die hebben we uiteraard geprobeerd. Eerlijk gezegd vielen ze een beetje tegen.

WhatsApp Image 2021-11-22 at 17.45.33

WhatsApp Image 2021-11-22 at 07.30.38 (1)

WhatsApp Image 2021-11-22 at 07.30.40 (3)

De volgende stop was lighthouse park. Dit is een park met een vuurtoren met in de verte uitzicht op downtown Vancouver. De zon scheen, wat dit een heerlijk plekje maakte om even relaxed te zitten en van het uitzicht te genieten.

WhatsApp Image 2021-11-22 at 07.30.40 (1)WhatsApp Image 2021-11-22 at 07.30.37 (1)

Vervolgens zijn we doorgereden naar Whyte Cliffs park. Dit is een mooi strandje aan een rustige baai met uitzicht op een rotseilandje. Het begon een beetje te schemeren en de roze lucht in combinatie met de zee maakte het uitzicht net een schilderijtje.

WhatsApp Image 2021-11-22 at 07.30.35

WhatsApp Image 2021-11-22 at 07.30.40 (2)

Aan het einde van de middag verlieten we Vancouver en haar parken dan echt om door te reizen naar onze volgende overnachtingsplek: Whistler. De route was prachtig met constant nieuwe uitzichten op de zee of bergen. Na een half uur rijden was daar opeens sneeuw langs de wegen. Whistler is een winter wonderland dat vol hangt met kerstverlichting. Het is een heel schattig knus skidorpje.

We koken vandaag pasta pesto in onze keuken in het appartement met de haard aan. Na het avondeten trekken we 2 broeken, 2 shirts, 2 truien en 2 paar sokken aan om de kou te trotseren en nog een drankje te doen. We lopen ons appartement uit en voor onze neuzen staan opeens 2 wasberen. We schrikken ons een hoedje en proberen snel een foto te maken maar ze zijn al vrij snel weer weg.

1. Sipko Mülder:
    22 november 2021
    Wat een leuk verhaal weer en prachtige foto's. Top! Leuk om jullie zo te volgen.
  2. Arthur:
    22 november 2021
    Geniet van jullie prachtige reis en ook wij vinden het geweldig jullie op deze manier te volgen! 👍