Change of plans

25 november 2021 - Surrey, Canada

Vandaag vervolgen wij onze reis van Whistler naar Wells gray, een provinciaal park met 200 watervallen. We controleren nog even de route en checken daarna uit om de rit te beginnen. Het is een heldere dag en genieten enorm van de uitzichten. Eigenlijk willen we na elke bocht wel even stoppen om een foto te maken.

WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45 (1)WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45 (4)WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45 (3)WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45 (2)WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.54

We rijden enthousiast door wat indianendorpjes en zijn verrast dat het hier zo rustig is. Na een tijdje worden we tegengehouden door politie. Ze vragen ons wat we komen doen en zodra we ze vertellen dat we toeristen zijn wordt ons verteld dat we niet verder mogen. Alle wegen vanuit Vancouver naar het binnenland zijn alleen open voor essentieel vervoer in verband met de overstromingen. Omdat ze niet volledig afgesloten zijn hadden wij dit niet op internet gezien. Ons enthousiasme slaat om in paniek. Waar gaan we vannacht slapen? Kunnen we nog naar Jasper en Banff?

De agenten willen graag met ons meedenken. Ze adviseren om te vliegen naar Calgary en daar een nieuwe auto te huren. Een andere optie is via Seattle naar Banff reizen met de auto. Of we kunnen doorrijden naar California ‘That’s only a 20 hour drive man!’

We besluiten voor optie 2 te gaan! Via Seattle kunnen we alsnog naar de national parks in Canada reizen. Het is even wat geregel met visa en covid tests maar ook ontzettend leuk om Seattle te bezoeken. We rijden weer een stuk terug over de mooie route en slapen vannacht in een dorpje vlakbij de grens.

WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45 (6)WhatsApp Image 2021-11-25 at 08.18.45 (5)

Uiteindelijk kunnen we wel lachen om deze gekke situatie. Wie had gedacht dat we morgen naar Seattle zouden rijden? Eigenlijk is het enige nadeel dat we wat langer in de auto zitten, maar dat is met deze uitzichten absoluur geen straf. We zijn benieuwd wat Amerika ons zal brengen en hopen op nog meer mooie autoroutes zoals vandaag.