Bouwen en vuurvliegjes spotten

23 juli 2016 - Kâmpôt, Cambodja

Vrijdag 22 juli:

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan en de dag begonnen met een broodje gebakken ei. Met de bus gingen we naar het huis en hebben we het afgemaakt. We moesten alleen nog alle muren erop timmeren en toen waren we klaar. De vrouwtjes die er wonen hebben ons bedankt en moesten zelfs huilen omdat ze het zo fijn vonden. Met de bus gingen we een berg op. Het uitzicht was heel mooi en de meezingers stonden hard op . Op de berg hebben we een paar stops gemaakt: bij een groot beeld van de moeder van Cambodja, een kerkje, een uitzichtspunt en een verlaten casino. Het verlaten casino was echt een typische wie is de mol plek, zo leuk. We hadden redelijk laat gelunchd en gezaommen. Om half 6 hadden we afgesproken bij de ingang van hdt hotel met de buschauffeur maar die kwam weer eens goed te laat. Uiteindelijk zijn we net op tijd aangekomen bij de boot. We maakten een tour over de kampot river en gingen vuurvliegjes kijken. Het was heel leuk maar ik vond de sterren eigenlijk nog mooier dan de vliegen. Na de boottoch gingen we eten in een restaurantje. Ik had een chicken burrito en die was erg lekker. We hebben veel gekletst en gingen daarna met de tuctucs terug naar ons hostel. Daar hebben we een cocktail (zonder alcohol) gedronken. Pi, de reisleider, vertelde een kapot eng verhaal over zijn avontuur in Australië. Hij was om1 uur klaar met praten dus we gingen laat naar bedje toe.

1. Sipko Mülder:
    23 juli 2016
    Ach wat lief dat die vrouwtjes zo gaan huilen zeg. Wat zullen ze het fijn vinden wat jullie hebben gedaan.
  2. Ellen nettekoven:
    23 juli 2016
    De blijk van goede waardering zijn de blijde tranen van oudere 'dametjes'! Goed werk, Verena!