Trump Town

11 december 2021 - Spokane, Washington, Verenigde Staten

Vandaag wilden we een grote afstand afleggen richting Vancoucer Island. Toen we wakker werden zagen we een flinke laag sneeuw dus waren we een beetje bang dat de wegen weer glad waren. Uiteindelijk viel dat wel mee. De sneeuw zorgde er echter voor dat we een stoepje op het midden van een weg niet hadden gezien. Hier kwamen we achter toen we probeerden over te steken. We hoorden het onderstel van de auto over de stoep schuiven totdat de wielen geen contact meer hadden met het wegdek. Paniek!!! Binnen een minuut stopten er 2 Canadesen langs de weg en kwamen er 3 hun huis uit rennen om te helpen. Terwijl Duco gas gaf tilden wij met z’n zessen zo die auto de lucht in. Niks aan de hand. We konden doorrijden en ik voelde me net de hulk.

De Canadese wegen waren nog steeds overstroomd dus moesten we weer via Amerika. Inmiddels zijn we al helemaal bekend bij die grensovergangen dus dat ging gestroomlijnd.

In de middag kwamen we aan in de middelgrote Amerikaanse stad Spokane. Ondanks dat Trump hier geen campagne heeft gevoerd had hij een duidelijke meerderheid van de stemmen. Dit hadden we al vrij snel door omdat meerdere mensen Trump bordjes langs de weg hadden hangen, maar ook de types die er rondliepen pasten bij ons beeld van Trump stemmers.

WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.45.03

In het centrum liepen we tussen allemaal stereotypische Amerikaanse gezinnen tijdens hun zaterdagmiddag besteding. Zo was er een grote mall met een kerstman, aten we mac&cheese in een food court en keken we naar een kerst loterij. Het was hier misschien wat minder fotogeniek dan op de vorige locaties maar deze sfeer en levendigheid vonden we erg leuk om te zien.

Ook was er een aantal toeristische highlights. We hebben in een gondeltje gezeten die over een waterval heen zweefde en er was een soort grote lichtgevende circustent waar je onderdoor kon lopen. Verder was er nog een oud hotel waar je rond kon kijken in de lobby. Dit was een beetje de Amerikaanse kitscherige versie van het Kurhaus. We hebben lekkere taco’s gegeten en keken ‘s avonds nog bij een schaatsbaan die vol stond met de lokale jeugd. We voelen ons helemaal ondergedompeld in de Amerikaanse cultuur.

WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.27.38WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.27.39WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.27.38 (1)WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.27.39 (1)WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.46.03WhatsApp Image 2021-12-11 at 07.46.04